Zagovorništvo

Temeljna vloga zagovorništva* je:

  • zastopanje interesov, želja, glasu ljudi,
  • zagotavljanje polnopravnosti in
  • nadomeščanje primanjkljajev moči in vpliva tistih posameznikov, katerih moč je šibka ali neenakovredno zastopana v primerjavi z drugimi člani družbe.

Je tudi strokovna drža, metoda, etična naravnanost, ki upošteva perspektivo možnosti in si prizadeva za krepitev družbenega položaja in osebne moči in vpliva posameznika. Predstavlja splošno usmeritev, ki se zavzema za zaščito temeljnih pravic in dostojanstva ljudi.
Zavzema se za destigmatizacijo in deinstitucionalizacijo.
Zagovorniška vloga temelji na tradiciji borbe za družbeno emancipacijo obrobnih družbenih skupin (delavcev , žensk, etničnih in rasnih manjšin).

NAJ TORBA NE BO BORBA

Mladi so velikokrat izpostavljeni neenakopravni vlogi v družbi, še bolj otroci. Primer zagovorniške vloge naše organizacije, kjer se postavljamo za osnovnošolske otroke in poskušamo doseči strukturne spremembe v šolskem sistemu, je program Naj torba ne bo borba. S pritiskom na odločevalce poskušamo doseči, da obremenitev šolskih torb osnovnošolcev ne bi presegala 10% otrokove teže. V podporo so nam statistike, ki smo jih doslej bazirali na vzorcu več kot 1000 otrok, strokovnjaki z različnih področij, ki podprejo naše teze s strokovnimi mnenji (pediatri, fizioterapevti, specialisti).

Z akcijo tehtanja šolskih torb pred slovenskimi osnovnimi šolami so v Društvu IndiJanez začeli marca 2016 in na vzorcu 562 otrok ugotovili, da kar 81% otrok nosi torbo težjo od 10% njihove telesne teže in kar 42% otrok torbo težjo od 15% njihove teže. Slednje obremenitve lahko resno ogrozijo telesni razvoj otroka. Strokovnjaki opozarjajo, da je maksimalna in še varna priporočena teža šolskih torb pod 10% telesne teže otroka, teža šolske torbe, ki presega 15% telesne teže otrok, pa predstavlja že visoko tveganje za okvare hrbtenice in lahko povzroča glavobole, motnje koncentracije, kar posledično pripelje tudi do slabšega šolskega uspeha. Strokovnjaki opozarjajo na pravilno nošenje šolske torbe, nošnjo torbe na obeh ramenih z oblazinjenimi in dovolj širokimi naramnicami. Predvsem odsvetujejo nošenje torbe na eni rami in torbe na koleščkih, saj takšno nošenje dolgoročno vodi v trajne spremembe drže in motenj krivin hrbtenice. Kar 10% osnovnošolcev naj bi imelo težave s hrbtenico, s starostjo pa ta odstotek le narašča. Vsekakor pa pretežke šolske torbe in nepravilna nošnja le-teh niso edini krivec za težave s hrbtenico pri otrocih, a zagotovo eden izmed pomembnejših dejavnikov. Na eni od akcij je društvo k sodelovanju povabilo še poslanske skupine in enega nepovezanega poslanca, ki so po nekajurnemu nošenju šolskih torb, katere teže so presegale 15% njihove telesne teže ugotovili, da so teže šolskih torb resnično prevelike in da bodo podprli prizadevanja ter poskušali poiskati rešitve oz. podpreti politične odločitve v tej smeri. Trenutno sodelujemo z eno od mariborskih osnovnih šol, kjer pilotno poskušamo z osveščanjem in zgolj šolskimi ukrepi doseč zmanjšanje števila preobremenjenih otrok.


* Povzeto po: Mojca Urek, FSD


slika

Naše delo omogočajo

partnerji
partnerji
partnerji
partnerji
partnerji
partnerji
Naš spletni portal uporablja piškotke

... z namenom zagotavljanja kvalitetne spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Naš spletni portal uporablja piškotke

... z namenom zagotavljanja kvalitetne spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Vaše nastavitve piškotkov so bile shranjene