V okviru interaktivne gledališka šola teatra magdalena se udeleženci učijo in ustvarjajo pod taktirko referenčnih strokovnjakov, ki delujejo na področju uprizoritvenih umetnosti. Vsebine temeljijo na aktivnem raziskovanju različnih medijev, izraznih sredstev, tem in drugih komponent s strani sodelujočih, pokrivajo pa področja gledališča, filma in lutk.
Posamezni predmeti so v sodelovanju z izkušenimi mentorji zamišljeni kot večplastni kreativni procesi, zgrajeni na različnih perspektivah, tehnikah in izrazih. Udeleženci z njihovim spoznavanjem praktičnim apliciranjem pridobivajo dragocene izkušnje v določenem mediju. V osnovi je teater magdalena oblikovan kot novi poligon raziskovanja umetnosti in sebe – bodisi za osebni razvoj sodelujočih bodisi kot priprava za profesionalno udejstvovanje ali kariero – obenem pa služi kot prostor za mlade ustvarjalce.
Vsak predmet v ospredje postavlja svoj izraz, medij ali osrednji element, na primer govor, gib, film ali lutkarstvo; gre torej tudi za svojevrsten eksperiment, v sklopu katerega bodo udeleženci ugotavljali, kako poudarjanje določenih aspektov vpliva na igro in ustvarjanje. Na širši ravni pa je rezultat programa predvsem cikel dinamičnih originalnih vsebin, ki s svojo vsestranskostjo odražajo diverziteto udeležencev in kulturno-umetniškega prostora, v katerem nastajajo.
Prijave sprejemamo na elektronskem naslovu pr@indijanez.si. Število mest je omejeno. Za več informacij je na voljo telefonska številka 031 850 500. Za sodelovanje predvidevamo simbolično šolnino, ki bo odvisna od števila prijav oziroma bo po potrebi določena na podlagi individualnega dogovora.
6. 9. – 20. 9. 2022 (torki in petki): TEHNIKA GOVORA (mentorica Zala Reich)
Delavnica je namenjena izpopolnjevanju govornih strategij. Ukvarjali se bomo z govorom kot umetniškim izrazom, pri katerem je pomembno razumevanje fiziologije govora, poznavanje slovenskega glasovnega sistema in prepričljiva uporaba različnih prozodičnih sredstev. Ugotavljali bomo, kaj so specifike umetniškega govora, kako se s pomočjo govornih vaj pripraviti na javno nastopanje, predvsem pa se bomo posvetili govorni realizaciji zapisanega besedila oziroma pretvarjanju zapisanega besedila v različne govorne interpretacije.
22. 9. – 26. 9. 2022 (vsak dan): UMETNIŠKI PERFORMANS (mentorica Nina Šulin)
Performans je katera koli situacija, v kateri je performerjevo telo v času in prostoru postavljeno v razmerje med performerjem in občinstvom. Je umetniška oblika, pri kateri je sporočilo preneseno preko režirane, vendar ne v celoti predvidljive zgradbe dogodka, v katerem sodeluje ali »igra« umetnik sam.
Umetniško delo se zgodi v času in prostoru ter je enkratno in neponovljivo. Umetnikova akcija je nosilec sporočila – ne le kot prisotnost in izraznost njegovega telesa ali kot vizualna plat dogodka, temveč so v ospredju dejanja in izjave, ki jih posreduje.
Performerje dojemamo kot kompleksne objekte v celostno prepletenem okolju. Umetniški performans večinoma obravnava kompleksna etična, družbena in filozofska vprašanja, ki se jih loteva na radikalen, za gledalca pogosto neprijeten način in ga sili, da se z njimi sooča.
27. 9. – 28. 10. 2022 (torki in petki): PRISTNO IZRAŽANJE ČUSTEV (mentor Iztok Bevk)
Predmet je zastavljen tako, da udeleženci raziskujejo, spoznavajo in razvijajo potencial na področju izražanja lastnih čustev, se zavedajo omejujočih predsodkov ter v interakciji s soustvarjalci in gledalci ustvarjajo iskren, samosvoj izraz odnosa do sebe in sveta.
Cilj je ustvariti pogoje, v katerih bodo udeleženke in udeleženci lahko poglobljeno in sistematično spoznavali in razvijali svojo igralsko ustvarjalnost na način, ki terja njihovo iskrenost, pogum in predanost. S tem bo predmet omogočil ljudem – dijakom in študentom, zaposlenim in brezposelnim ter različnih izobrazb, spolov in nazorov – ki jih povezuje želja po ustvarjanju, da preko igre usklajeno razvijajo obe možganski polovici, s tem pa danes prepotrebno občutljivost do sebe in sveta.
Skupaj z zgoraj naštetimi vrednotami je omenjena lastnost temelj današnjega renesančnega človeka, kot ga je sanjal in živel Leonardo da Vinci: »Preučujte umetnost znanosti in znanost umetnosti.«
5. 11. – 6. 11. 2022 (sobota in nedelja): FILMSKA IGRA (mentor Jurij Drevenšek)
Udeleženci bodo spoznali osnovne razlike v igri pred kamero in v igri pred občinstvom. Izvajali bomo praktične vaje branja prizorov in odkrivanja, kaj je porebno storiti, da prizori zaživijo. Prav tako se bo delalo praktične vaje glede s pripravami na snemanje ter na avdicije.
12. 11. – 13. 11. 2022 (sobota in nedelja): GIB (mentorja Natalia in Ravil Sultanov)
Program poudarja delo na udeleženčevi popolni koncentraciji na detajl ter na razumevanje, da fizična resničnost determinira notranjo resničnost telesa izvajalca in ga vodi skozi različne faze gibalne artikulacije.
Predmet bo potekal v obliki rednega fizičnega treninga in praktičnega dela, v prvi vrsti pa je namenjen vsem, ki jim je gib izrazno sredstvo in se želijo pobliže seznaniti z osnovami klasične pantomime in odrskega giba. Vsebinsko zajema naslednje sklope:
21. 11. – 8. 12. 2022 (torki in četrtki): UVOD V IGRO (mentor Viktor Hrvatin Meglič)
Uvod v igro bo navdihujoč sprehod skozi proces, ki ga bodo udeleženci sicer spoznavali skozi ustvarjanje v sklopu ostalih predmetov. Udeleženci bodo s pomočjo mentorja obdelali osnove gledališkega izražanja, s čimer bodo spoznali osnovne tehnike dihanja, okrepili občutek za glas, se pogledali od zunaj in se poigrali z odrskim gibom.
Predmet bo raziskoval različne aspekte in medije, saj bodo sodelujoči spoznavali dramsko in filmsko igro ter lutkovne animacije. Poleg njihovih posameznih značilnosti, čarov in možnosti, ki jih ponujajo ustvarjalcu, bodo izpostavljene tako razlike med njimi kot tudi stičišča.
Performans je lahko za gledalca tudi neprijeten: udeleženci bodo izvedeli, zakaj, kot igralci pa predvsem – kako.
10. 12. – 18. 12. 2022 (sobota in nedelja, dva vikenda): LUTKARSTVO (mentor Tin Grabnar)
Telo je nepogrešljivo igralčevo izrazno sredstvo. Brez poznavanja osnovnih veščin ekspresije je igralec na odru nemočen. Kakšna izrazna sredstva pa potrebujemo, da na odru oživi lutka? Da bi razumeli naravo animacije, bomo najprej raziskali gibanje igralčevega telesa, nato pa principe odrskega giba vzporejali z lutkovno animacijo. S pomočjo temeljite raziskave lutkovnega medija bomo tako lahko na odru veliko bolj suvereni - z lutko ali brez nje.
9. 1. 2022 – 16. 2. 2023 (ponedeljki in četrtki): AVTORSKO GLEDALIŠČE (mentor Viktor Hrvatin Meglič)
Avtorsko gledališče je vrsta gledališča, ki ne izhaja nujno iz dramske predloge ali iz močne režijske roke; končni produkt nastane kot kolaboracija vseh sodelujočih, torej igralcev, izvajalcev, režiserjev in drugih.
Udeleženci se bodo najprej spoznali s principi in problemi tovrstnega pristopa, kjer bodo iskali lastno potrebo za določenim gledališkim izrazom, poudarek pa bo na procesu ustvarjanja in razvijanju idej. Ukvarjali se bodo tudi z različnimi formami fizičnega gledališča, vendar brez zanemarjanja klasičnih narativnih struktur.
Za gradnjo predstave bodo sodelujoči izkoristili različna izhodišča – od glasbe do fotografije, članka iz časopisa, giba in seveda tudi dramskega teksta, ves čas pa bodo raziskovali in eksperimentirali z lastnimi temami, idejami in koncepti.
© 2024 Indijanez | Vse pravice pridržane!