Z letošnjim letom bomo pričeli z izvajanjem mladinskih delavnic za otroke 8. in 9. razreda osnovne šole. Program “Mladinske delavnice” pripravljamo kot partnerska organizacija Mreže mladinskih delavnic, ki jo koordinira Društvo za Preventivno delo iz Ljubljane. Mladinske delavnice so skupnostno preventivni socialnovarstveni program, ki je namenjen otrokom in mladostnikom, ki imajo že izražene težave pri odraščanju. Je javni socialnovarstveni program Društva za preventivno delo, verificiran s strani Socialne zbornice Slovenije, in šolam priporočen s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport RS. Program je namenjen najstniški populaciji osnovnošolske starosti, učencem 8. in 9. razredov OŠ. Zaradi izogibanja dodatne stigmatizacije so v program vključeni tudi vsi učenci 8. in/ali 9. razredov. Razlog za njihovo vključitev je tudi ta, da zaradi razvojnih potreb tudi sami potrebujejo v tem občutljivem obdobju razvoja (zgodnja adolescenca) dodatno podporo in pomoč, da bi se lahko uspešneje soočili z razvojnimi nalogami in izzivi.
Izvaja se na naslednji način:
1. DMS – Delo v majhni skupini (priporočeno in v večini primerov)
V program Mladinske delavnice vključen celoten razred, ki se za izvedbo delavnic razdeli na pol. Torej poteka delavnica sočasno v dveh ločenih prostorih/ učilnicah, pri čemer posamezna skupina oz. polovica razreda ni večja od 14 učencev. Delavnice potekajo v okviru razrednih ur ali katerih drugih ur (določenih v dogovoru z vodstvom šole) in so za učence obvezne. Vsak razred oz. posamezna skupina ima delavnico vsaj 2x mesečno (kontinuirano na vsakih 14 dni). Skupino vodi za to usposabljen inštruktor Mladinskih delavnic – prostovoljec našega društva, ki se z isto skupino učencev srečuje celo šolsko leto.
2. UMS – Umetna mladostniška skupina
Skupina, ki se oblikuje kot del interesne dejavnosti na OŠ. Delavnice se izvajajo 1x tedensko, celo šolsko leto. Tudi v tem primeru skupino vodi za to usposobljeni prostovoljec. Enkrat mesečno ali manj pogosto (to je odvisno od interesa vodstva OŠ oz. šolske svetovalne službe in učiteljev) je program realiziran tudi v razredu, za vse učence osmih in devetih razredov šole. Na ta način je zajeta cela populacija najstnikov v šolah, kjer je program MD realiziran.
Vsebinski del programa je vezan za razvojno psiho-socialno problematiko, s katero se adolescenti srečujejo v okviru razvojne krize. Teme, ki jih obdelujemo s skupino udeležencev (tako z majhno prostovoljno formirano skupino, kot tudi s celim razredom) so opredeljene deduktivno iz naslednjih kategorij razvojnih nalog adolescence:
8. razred | 9. razred | |
---|---|---|
DMS | UMS | DMS/UMS |
Spoznavanje I | Spoznavanje I | Spoznavanje II |
Verbalna komunikacija | Verbalna komunikacija | O odraslih |
O prijateljstvu | O prijateljstvu | Moja prihodnost – zame priložnost |
Spoznavanje samega sebe | Spoznavanje samega sebe | Kako z jezo |
O odgovorni spolnosti; AIDS in spolno prenosljive bolezni | O odgovorni spolnosti; AIDS in spolno prenosljive bolezni | Kakšne starše si želim? |
Nasilje in mladi | Nasilje in mladi | Kako z denarjem |
O morali | O morali | Avtoriteta |
Vrednote | Vrednote | Alkohol in odvisnost |
Tudi njim ni lahko | Tudi njim ni lahko | O zdravi prehrani |
Droge in odvisnost | O čustvih | O moških in ženskah |
O družbenih omrežjih | Droge in odvisnost | Kdo sem? |
O šoli | Kaj bi želel biti, ko odrastem? | Jaz sem OK, ti si OK |
Pogovor o spolnosti | O šoli |
|
| O družbenih omrežjih |
|
| O strahu |
|
| Sodelovanje in vodenje |
|
| Pogovor o spolnosti |
|
© 2024 Indijanez | Vse pravice pridržane!